Pete László Miklós versei

Pete László Miklós versei

Göncölszekér felettem

2021. január 27. - L. N. Peters

goncolszeker_felettem.jpg

 

Göncölszekér felettem,

Alattam fűlepel,

A mélység és magasság

Itt bennem ünnepel.

 

Sötétlik a magasság,

És szunnyad lent a mély;

Csillám-sötét palástját

Teríti ránk az éj.

 

Magas fák csúcs-magánya

Az ég felé tekint,

S a felhő-sziluettek

Rejtelme csendre int.

 

Az embert tompa vágya

Az Űr felé veti,

S a végtelenbe nyúlnak

Magasház-ujjai.

 

Egy bolygó néz az égre

Az Élettel, s velem,

Feljebb a fák hegyénél

Minden csak sejtelem.

 

Jövőnk magasba von majd,

Vagy mélybe húz talán?

Ki tudja? A jövő még

Csak embrió csupán.

 

A kő, a víz, a vulkán

Nem álmodik nyarat,

S az üstökös sem örvend,

Csupán jön, s elhalad.

 

Rohan majd végzetébe

A bamba ráció,

És sírhalmát úgy hívják:

Globalizáció?

 

Vagy megtanul szeretni,

S a szabad akarat

Föld-népe bennszülöttet

Majd emberré avat?

 

Göncölszekér felettem,

Alattam fűlepel,

A mélység és magasság

Itt bennem is perel.

 

Ha égig ér a páfrány,

S a nyurga nyírfaág,

Attól még nem lehetne

Meghitt a nagyvilág.

 

De egyszer érjen égig

Bennünk a szeretet;

Attól talán az ég is

Még sokkal szebb lehet.

 

A lélek és az érzés

Az Ég felé vezet;

Mert mélység és magasság

csak bennünk fog kezet.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://plmversei.blog.hu/api/trackback/id/tr10016405842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása