Pete László Miklós versei

Pete László Miklós versei

Egy szkíta aranymúmia monológja

2021. február 05. - L. N. Peters

egy_szkita_aranymumia_monologja.jpg

 

Számodra nem vagyok, csak múmia...

Voltam hajdanában:

Urak Ura...

 

A végtelen pusztákon egykoron

Gyorsabban járt a szavam, mint a szél,

Toppantásomra támadt hadsereg,

Irigyeltek az összes istenek...

 

Tábortűz mellett bőgött a duda...

Voltam hajdanában:

Urak Ura...

 

Amerre íjhúrok zenéje pengett,

Minden virradat számomra derengett,

Tanultam élni,

Parancsolni,

Kérni;

Voltam a végzet ellensége:

Férfi.

 

Sose hajlottam hitvány alkura,

Voltam, aki voltam:

Urak Ura.

 

Babákat gyűjt a hárem-siheder,

A felnőtt férfi asszony-társra lel.

A szerelemben van az Örök Élet;

Féfi és Nő együtt alkot 

Egészet.

Férj voltam és apa:

Urak Ura.

 

A férfi testét az Időre hagyja,

A becsületét meg a férfiakra.

 

Ami múlandó volt, eltűnt tova,

A test, a szellem, minden cicoma,

Ami örök, az mind Rátok maradt:

A Büszkeség,

Becsület,

Akarat.

 

Ha szemedben a Tisztesség ragyog,

Akkor Benned még mindig ott vagyok.

Ne feledd, ki voltam:

Urak

Ura.

 

Mindig tárva a Jövő kapuja,

Nem feledd:

Férfi vagy,

Urak Ura.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://plmversei.blog.hu/api/trackback/id/tr1916416412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása